SOFTWARE: VOORDAT JE POST

• Hier kan je al je computer gerelateerde problemen posten, Games, Software, Hardware, overige pc gerelateerde dingen. Zolang je ze maar in het daar voor bestemde subform post.

• Voor het open van een nieuw topic moet je zoeken of het probleem niet als is gepost en beantwoord. (D.m.v. zoekfunctie of topic titels)

• Open een nieuw topic voor elk nieuw probleem met een duidelijke titel. Deze titel omschrijft je probleem.

• De Topic Starter moet zijn / haar complete systeem specificaties zoals beneden te zien is, posten en een duidelijke omschrijving van het probleem en wat er al geprobeerd is tot dus ver.

• Beantwoord alleen als je weet waar je over praat, Adviseer niet iets waar je zelf zeker van weet of het werkt. sommige oplossingen kunnen andere problemen veroorzaken. zorg daarom dat je bron van je advies beschikbaar is (als het van internet komt)

• Als je probleem is opgelost post dan aub de oplossing wat het heeft gedaan. op deze manier kunnen andere profijt trekken uit de groeiende Knowledge base.

• Moderators zullen posten sluiten die niet voldoen met deze regels. Een moderator zal altijd een reactie achter laten voor een lock of een edit zo dat je het kan verbeteren.

Voorbeeld van Systeem Specs:

Processor: Phenom II X4 940
    Geheugen: OCZ Reaper 4 GB DDR2 PC8500
    Moederbord: Asus M3a H/Hdmi
    Videokaart: ATI HD4850
    Hardeschijf: Samsung 640gb
    Soundcard: Creative X-FI Titanium (enkel als beschikbaar!)
  • Hier onder vind je wat instructies en een voorbeeld van een post zoals het zou moeten.

Zo nu en dan krijg ik een zwart scherm (topic titel)
    Processor: Phenom II X4 940
    Geheugen: OCZ Reaper 4 GB DDR2 PC8500
    Moederbord: Asus M3a H/Hdmi
    Videokaart: ATI HD4850
    Hardeschijf: Samsung 640gb
    Soundcard: Creative X-FI Titanium

Omschrijving van het probleem
    1. Wat gebeurt er wanneer het probleem onstaat. omschrijf dit zo duidelijk mogelijk
    2.Krijg ik een foutmelding? zo ja post deze dan ook in het topic zoals het op je scherm staat.
    3.Wat is de frequencie van mijn probleem? komt het alleen voor in 1 applicatie of overall?
    4. wat heb ik zelf geprobeerd om mijn probleem op te lossen? en wat voor effect had dit?
    5. wat ik heb gevonden op het internet naar het zoeken van de oplossing? post deze als ze relevant kunnen zijn.
    nu hebben we alle informatie die we nodig hebben om een vraag te kunnen posten op het forum. in de volgende quote zie je een voorbeeld van hoe je dit kan doen.

• Hoe meer informatie jij ons geeft hoe sneller wij een mogelijke oplossing kunnen aan dragen. Stel je zelf daarom deze vragen (denk hier eerst aan!).

• Als je de bovenstaande stappen zelf nog niet hebt doorlopen zou je vraag zomaar een domme vraag kunnen zijn.. Zoek eerst zelf!

Posten van een Link

Als je een link moet posten die erg lang is kan het zijn dat het de forum layout verpest. Daarom zou je de URL tags moeten toevoegen aan je post.

Een link plaatsen kan door gebruik te maken van het volgende icoontje:

Necessary, Handy, interesting links: