User Tag List

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
Like Tree8Likes

Onderwerp: NIeuwe Game PC

BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Fr4ns's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Dick Bekijk berichten
    Niet? Ik quote vanaf Tweakers info:
    "Intels Core i7-6700 is een krachtige processor, die in spellen, dankzij hyperthreading, prestaties neerzet die te vergelijken zijn met die van een overgeklokte Core i5. Daarbij worden de threads van de i7 een stuk minder belast dan die van de i5, waardoor er nog voldoende ruimte is voor veeleisendere spellen. Ook voor het streamen van gamesessies is de i7 zeer geschikt."

Vooruit denken is regeren
    Haha dat is echt onzin. Degene die dat geschreven heeft, heeft geen verstand van hyperthreading. i7 doet zo goed als niks extra's voor games t.o.v. een i5. Soms is een i5 zelfs sneller.

EDIT: ow ik zie in de reacties van de Best Buy Guide dat ik niet de enige bent die dit feit naar voren brengt

EDIT2: ik wil ook een nieuwe PC maken, maar de meest recente BBG was zoooo slecht dat ik nog maar even een maandje wacht op die van november. Hopelijk heeft BF1 dan zijn instabiele periode (die de meeste EA spellen toch wel hebben) achter zich gelaten.

Oldskool Gamert Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Lieutenant Colonel
    Dutch Dick's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fr4ns Bekijk berichten
    Haha dat is echt onzin. Degene die dat geschreven heeft, heeft geen verstand van hyperthreading. i7 doet zo goed als niks extra's voor games t.o.v. een i5. Soms is een i5 zelfs sneller.

EDIT: ow ik zie in de reacties van de Best Buy Guide dat ik niet de enige bent die dit feit naar voren brengt

EDIT2: ik wil ook een nieuwe PC maken, maar de meest recente BBG was zoooo slecht dat ik nog maar even een maandje wacht op die van november. Hopelijk heeft BF1 dan zijn instabiele periode (die de meeste EA spellen toch wel hebben) achter zich gelaten.
    Ok, mooi dat je dat ff aanvult. Ben niet echt meer aangehaakt op hardware-gebied en zag Tweakers toch nog steeds als een serieus platform.
    Eet meer fruit.

Ring0 BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT Über Admin
    Gamert Clan Member
    Xant0r's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Het ligt er een beetje aan per game, niet elke game is even geoptimaliseerd en kan HT zelfs nadelig werken.

Het is wel zo dat je bijvoorbeeld met een i7 6700K stabielere frametimes heeft dan een i5 6600k, ondanks dat FPS zelf maar een hele kleine percentage afwijkt (nog niet eens 10% en overclocked op zelfde snelheid is dat gat nog kleiner). Hier door is de minimale FPS in een game dus hoger op een i7 dan een i5 wat een spel vloeiender over kan laten komen. Een grote dip in fps zie je namelijk, hoe minder dips je hebt des te vloeiender het loopt qua gevoel.

TLDR: Beide CPU zullen genoeg zijn om hoge FPS te halen en wijken amper af, echter heeft de 6700K een hogere minimale fps tegenover de 6600K. Gebruik je CPU intensieve programma's, dan is het wel verstandig om voor een i7 te gaan.

Als je een budget hebt, dan kan je uiteraard ook zelf zoeken of hier even posten.

AMD Vega ligt als goed is ook voor op schema en krijgen dit jaar nog meer te zien erover, maar ik kon gewoon niet meer wachten + dat als nieuwe AMD kaart komt dan brengt nvidia gewoon de 1080Ti uit of wat anders...

Enige mogelijke scenario die voor iedereen goed uitpakt is dat AMD Vega highend kaart beter presteert dan de 1080/1080Ti/Titan en goedkoper ingezet gaat worden. Zo niet dan heb je geen enkele reden om niet voor een NVIDIA kaart te gaan en dat is ook de reden waarom ik deze week een 1070 heb besteld. Uiteraard de hoofdprijs betaald omdat AMD geen concurrentie bied op dit moment.
    Laatst gewijzigd door Xant0r; 20-10-16 om 21:42.

Powned! BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT Über Admin
    Gamert Clan Member
    Rsport20's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Soon de Kabylake i7700K aiiiii

BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Fr4ns's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Dick Bekijk berichten
    Ok, mooi dat je dat ff aanvult. Ben niet echt meer aangehaakt op hardware-gebied en zag Tweakers toch nog steeds als een serieus platform.
    Ja, blijkbaar was er een soort van wisseling van de wacht geweest wat betreft de groep van mensen die de BBG samen stelt. Er was nogal wat commentaar op die laatste dus misschien hebben ze geleerd en wordt de volgende beter.

@Xantor
    Die onderzoekjes zijn wel leuk, maar er zoveel verschil in de prijs van een 15 en 17 dat ik het het minimale verschil voor een klein aantal spellen niet waard vind. Overigens is in mijn ervaring vaker de GPU de bottleneck dan de CPU. Ik zou liever een 1070 kopen met een i5 dan een i7 met een goedkopere videokaart

Ring0 BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT Über Admin
    Gamert Clan Member
    Xant0r's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Ja, blijkbaar was er een soort van wisseling van de wacht geweest wat betreft de groep van mensen die de BBG samen stelt. Er was nogal wat commentaar op die laatste dus misschien hebben ze geleerd en wordt de volgende beter.

@Xantor
    Die onderzoekjes zijn wel leuk, maar er zoveel verschil in de prijs van een 15 en 17 dat ik het het minimale verschil voor een klein aantal spellen niet waard vind. Overigens is in mijn ervaring vaker de GPU de bottleneck dan de CPU. Ik zou liever een 1070 kopen met een i5 dan een i7 met een goedkopere videokaart
    Ik deel dezelfde mening, en met hardware van nu zou ik me inderdaad niet al te druk maken om een paar fps verschil. Zware grafische applicaties draaien of videoencoding doe ik niet dus geen meerwaarde voor een i7 persoonlijk. Tevens ook al de 3e i5 op rij die ik nu gehad heb, geen reden gehad om te klagen. Die extra euries die overbleven in een nieuwe headset gestopt, komt ook zaterdag binnen.

Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Lieutenant Colonel
    Boom3's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    3 jaar oud kaartje doet het nog prima met BF1, i7 gaat ook nog goed dus we gaan gewoon de pc over 7 jaar afschrijven da's nog geen €100,- per jaar BOTS

'Does a wild bear crap in the woods son?'

Ring0 BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT Über Admin
    Gamert Clan Member
    Xant0r's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rsport20 Bekijk berichten
    Soon de Kabylake i7700K aiiiii
    2001266539.jpeg

Even op de 6,7GHZ en gaan!

Helaas pindakaas maar mijn kaart komt waarschijnlijk woensdag pas, niet op tijd aangekomen vanuit magazijn en nu staat in de webshop bij dat artikel "woensdag geleverd"

Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Lieutenant Colonel
    Boom3's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Paling.png
    die 12,5 jaar gaan we niet redden Jordy, er vallen onderdelen uit mijn pc !
    Xant0r liked dit bericht.

'Does a wild bear crap in the woods son?'

Ring0 BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT Über Admin
    Gamert Clan Member
    Xant0r's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boom3 Bekijk berichten
    Paling.png
    die 12,5 jaar gaan we niet redden Jordy, er vallen onderdelen uit mijn pc !
    Heb je al geprobeerd om de stekker er 30 seconden uit te halen?

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum rechten