User Tag List

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20
Like Tree3Likes

Onderwerp: Chromecast en XBMC

BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Siep's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K1LL3RB33 Bekijk berichten
    Thanks, dat is idd wel erg fijn om te hebben en na te kunnen lezen in die blog.

Hoe stream jij dan vervolgens films, series en muziek van je NAS naar je huiskamer en evt. andere ruimtes?
    Ik neem aan dat je bij aanschaf van een NAS deze dus eerst moet installeren door er gewoon een scherm, toetsenbord en muis op aan te sluiten.
    En dat je na installatie dat ding ergens weg zet en dan vervolgens via een web interface je NAS kan bereiken?
    Ik heb zelf een NAS: Qnap TS412, doet wat het moet doen!
    NAS sluit je gewoon aan op je netwerk ergens, deze is vervolgens met een pc/laptop gewoon te bereiken en in te stellen via het netwerk.
    Na het instellen van Sickbeard/Couchpotato en SAB gaat het als een trein. NAS moet dus wel aan blijven staan, maar qua stroom verbruik is hij veel zuiniger dan een PC die je aan moet laten staan om iets te kijken/te downloaden.

Vervolgens ga ik met m'n smart TV, tevens ook aangesloten op het netwerk, gewoon naar mijn NAS en kan ik alles bekijken (Let op, TV's kunnen wel is problemen hebben met bepaalde formaten).

In de slaapkamer heb ik een WD TV Live staan, hiermee kan ik de NAS prima bereiken via netwerkshare.
    Werkt als een tiet, en tieten zijn fijn.
    Religie is voor de mens, welke niet sterk genoeg zijn om voor zichzelf te kunnen denken.

Powned! BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT Über Admin
    Gamert Clan Member
    Rsport20's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Klopt. Gelijkkkk een 2e wd tv live erbij gehaald voor op de slaapkamer. Die ingebouwde mediaplayer van samsung is totaal waardeloos. Crashes, out of synch etc etc

Sergeant stroopwafeltje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2013
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En toetsenbord en muis hoeft ook niet. Als je gaat internetten op je NAS is het wel makkelijk maar bij die van ons kan je bijv. een app downloaden waarmee je je NAS kan aansturen.

pwn3d Gamert VIP Donor
    GAMERT Über Admin
    Gamert Clan Member
    djoey's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben groot fan van Synology en daar heb ik er dan ook een aantal van. Ik ga binnenkort wel een chromecast aanschaffen maar dan voornamelijk omdat ik dan niet mijn PS3 aan hoef te doen om netflix te kijken op mijn TV, ik laat je mijn ervaringen wel weten
    Have you tried turning it off and on again? Omdat het kan!

Captain wezl's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djoey Bekijk berichten
    Ik ben groot fan van Synology en daar heb ik er dan ook een aantal van. Ik ga binnenkort wel een chromecast aanschaffen maar dan voornamelijk omdat ik dan niet mijn PS3 aan hoef te doen om netflix te kijken op mijn TV, ik laat je mijn ervaringen wel weten
    Wij hebben hier ook een synology toppie!

Gamert Clan Member
    First Sergeant
    K1LL3RB33's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wanneer je met een NAS naar WD Live zou streamen, is het dan ook nog mogelijk om gewoon 5.1 over je versterker te sturen. Werkt dat over het algemeen wel goed met lipsync, etc.? Gaat dat dan met een optische kabel? En speelt een WD Live dan ook de meeste bestandsformaten wel af? Werkt zo'n NAS met een Intel Atom een beetje fatsoenlijk, ook in het kader van HD content?

Op dit moment ben ik in dat opzicht ook erg tevreden met mijn HTPC. Die is met HDMI via een Asus Xonar DVA kaart gelinkt naar mijn Denon versterker. En de Denon versterker zend het gecombineerde signaal naar de TV.
    Die HTPC speelt natuurlijk gewoon alles af.

Een NAS spreekt me daarentegen wel erg aan omdat je alles lekker centraal opgeslagen hebt, dat je het downloaden kunt automatiseren en dat je je HTPC niet constant aan hoeft te zetten.

Tegen de tijd dat wij ons appartement verkocht hebben )hopelijk gaat het verkopen voorspoedig) en een nieuwe woning hebben, kom ik zeker nog eens informeren wat verstandig is om te kopen.

@ Siep
    Tieten zijn zeker lekker!!!! Dat hoef je maar 1 keer tegen een tietenman te zeggen.

Oldskool Gamert Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Lieutenant Colonel
    Dutch Dick's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @ Siep
    Tieten zijn zeker lekker!!!! Dat hoef je maar 1 keer tegen een tietenman te zeggen.
    Dacht al dat jij een tietenman was
    KillStream en t00tie liken dit bericht.
    Eet meer fruit.

Gamert Clan Member
    First Sergeant
    K1LL3RB33's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik voelde hem al aankomen.
    Dutch Dick liked dit bericht.

Captain wezl's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wanneer je met een NAS naar WD Live zou streamen, is het dan ook nog mogelijk om gewoon 5.1 over je versterker te sturen. Werkt dat over het algemeen wel goed met lipsync, etc.? Gaat dat dan met een optische kabel? En speelt een WD Live dan ook de meeste bestandsformaten wel af? Werkt zo'n NAS met een Intel Atom een beetje fatsoenlijk, ook in het kader van HD content?
    Ik heb van mijn wd tv live naar de versterker een hdmi kabel en de 5.1 werkt super goed ermee.
    Tot nu toe ben ik nog geen bestand tegen gekomen wat mijn wd tv niet kan afspelen

Powned! BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT Über Admin
    Gamert Clan Member
    Rsport20's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Klopt je hebt ook de wd tv play die goedkoper is maar die kan zelf geen DTS renderen.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum rechten