User Tag List

Resultaten 1 tot 8 van de 8
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Exonide
  • 1 Post By r4ngpure4

Onderwerp: AMD Radeon R9 270

Gamert Clan Member r4ngpure4's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

AMD Radeon R9 270

hey, ik zit te denken om de AMD Radeon R9 270 te kopen, maar ik weet het niet zeker. op het moment gebruik ik een 3 jaar oude ATI Radeon 5770 HD (AMD RADEON HD 5770 with Boxed | ClickBD).
    ik heb niet echt superveel verstand van videokaarten en cocaloca en winger zullen je ook wel vertellen dat ik zonder succes mn kaart heb ge overclockt dus ja...
    van wat ik heb gehoord is de AMD Radeon R9 270 een van de beste ''low-budget'' gamingkaart.
    ik heb ze al gezien voor 170 eurotjes MSI R9 270 Gaming 2G, grafische kaart DVI, HDMI, DisplayPort, CrossFire, Retail.
    de winkel waar ik meestal mn spullen haal zij dat het ongeveer rond de 190 zou zijn, dus wat zal ik doen? is het de 170 waard of niet? daarbij is mn budget wel max 200.
    GTA V: -Lidith_VonRazzel
    World of Tanks: -r4ngpure4
    Armored Warfare: -r4ngpure4
    Black Desert Online: -Von_Razel

GAMERT Senior Admin
    Gamert VIP Donor
    Exonide's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het advies hangt er van af wat je er mee wilt doen. Een budget kaart is relatief goedkoop, maar hoeft niet de beste keus te zijn. Als je spel X de komende jaren wilt spelen en verder niks en die kaart voldoet, dan is het een optie.
    Ben je echter een persoon die ook nieuwe spellen wilt blijven spelen, dan ben je vele malen beter af met een goede kaart die je vervolgens jaren lang kan gebruiken.
    Ik denk dat een Radeon R9 290 kaart een veel betere keus is. Ja hij is rond de 400 euro, maar dan heb je wel wat. Spaar 200 euro er bij en je kan er weer tegen aan zonder gezeik.
    Om de paar jaar een nieuwe kut kaart kopen is iig voor paupers, dan geef je praktisch even veel geld uit, maar dan is je kaart permanent ruk. De huidige hardware kan voorlopig nog jaren mee als je een goede aanschaft.
    JohnyOutOfMoney liked dit bericht.

Ingeschreven
    Feb 2013
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oke, en hoe zit het met de R9 280? is die wel wat? ik zal in ieder geval geen titansfall of destiny gaan spelen en wat ik heb gehoord is dat de nieuwe tombraider een van de meest eisende games is op het moment, en nee, die koop ik ook niet. wat ik wel mischien ga halen is bf4, maar met games ben ik wel gewend aan medium settings
    GTA V: -Lidith_VonRazzel
    World of Tanks: -r4ngpure4
    Armored Warfare: -r4ngpure4
    Black Desert Online: -Von_Razel

GAMERT Senior Admin
    Gamert VIP Donor
    Exonide's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    R9 290 of sneller halen. Alles er onder is simpelweg al verouderd. De R9 280 is weer wat sneller dan de R9 270, maar hij blijft te langzaam voor nieuwe spellen en te snel voor de oudere. Zoals ik al zei, al die budget dingen zijn prima als dat is wat je zoekt. Voor de rest geld mijn vorige post nog steeds.
    Medium (of low) settings was al in combinatie met de R9 290 ingecalculeerd.

Vergelijkingstabel om een globale indruk te krijgen wat de verhoudingen zijn tussen de kaarten:
    Graphics Card Performance Hierarchy Chart - Best Graphics Cards For The Money: August 2014

Je vraagt om advies, dat heb je bij dezen gehad. Doe er je voordeel mee. Of niet...

Powned! BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT Über Admin
    Gamert Clan Member
    Rsport20's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Het gaat uiteindelijk om de KD en FPS !!

Ring0 BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT Über Admin
    Gamert Clan Member
    Xant0r's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exonide Bekijk berichten
    R9 290 of sneller halen. Alles er onder is simpelweg al verouderd. De R9 280 is weer wat sneller dan de R9 270, maar hij blijft te langzaam voor nieuwe spellen en te snel voor de oudere. Zoals ik al zei, al die budget dingen zijn prima als dat is wat je zoekt. Voor de rest geld mijn vorige post nog steeds.
    Medium (of low) settings was al in combinatie met de R9 290 ingecalculeerd.

Vergelijkingstabel om een globale indruk te krijgen wat de verhoudingen zijn tussen de kaarten:
    Graphics Card Performance Hierarchy Chart - Best Graphics Cards For The Money: August 2014

Je vraagt om advies, dat heb je bij dezen gehad. Doe er je voordeel mee. Of niet...
    Mijn 280X werkt prima in elke spel op dit moment hoor en dat op een pc uit eind 2009 .

Overigens kan je wel een videokaart halen van 400-500euro, maar als rest van je PC bestaat uit antiek schiet dat ook niet echt op.

Imho is het vrij simpel, of hij koopt gewoon een kaart die aan zijn eisen voldoet (prestatie en prijs) of hij spaart nog even door. Hoe lang ligt er maar net aan wat je er voor over hebt en hoe lang je kan wachten. Komt genoeg leuk spul aan, maar dat gaat ook veel doekoes kosten.

Uiteraard kan je wachten tot je een ons weegt, maar ik heb hetzelfde gedaan. Een 280X gekocht om BF3/4 door te komen en als het echt waard is om te upgraden dan doe ik dat. Voorlopig heb ik nog niet echt krap gezeten met mijn i5 760, maar ik ben dan ook wel iemand die geen kont om graphics geeft. Net zoals Jordy zei, als de FPS en KD maar goed is.

GAMERT Senior Admin
    Gamert VIP Donor
    Exonide's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xant0r Bekijk berichten
    Mijn 280X werkt prima in elke spel op dit moment hoor en dat op een pc uit eind 2009 .

Overigens kan je wel een videokaart halen van 400-500euro, maar als rest van je PC bestaat uit antiek schiet dat ook niet echt op.

Imho is het vrij simpel, of hij koopt gewoon een kaart die aan zijn eisen voldoet (prestatie en prijs) of hij spaart nog even door. Hoe lang ligt er maar net aan wat je er voor over hebt en hoe lang je kan wachten. Komt genoeg leuk spul aan, maar dat gaat ook veel doekoes kosten.

Uiteraard kan je wachten tot je een ons weegt, maar ik heb hetzelfde gedaan. Een 280X gekocht om BF3/4 door te komen en als het echt waard is om te upgraden dan doe ik dat. Voorlopig heb ik nog niet echt krap gezeten met mijn i5 760, maar ik ben dan ook wel iemand die geen kont om graphics geeft. Net zoals Jordy zei, als de FPS en KD maar goed is.
    Er zit een verschil tussen de R9 280X (7970) en de R9 280 (7950). Jouw kaart is nog hoog in het spectrum.
    Ik speel niet zoveel spellen meer, maar tot zover doet de 5870 het nog perfect in mn pc.
    En daar zit het hem nou precies in. Ik heb toen wat meer betaald, maar kan langer met de kaart doen dan iedereen die toen de 5770 gekocht heeft. Met als bijkomend voordeel dat je dan kan genieten van de performance van de kaart, terwijl de andere kaart al traag was op moment van kopen.
    Hij kan wel een oude kaart kopen, omdat de rest in z'n pc oud is... en dan wat? Is alles oud en moet hij alsnog een volledig nieuwe pc kopen incl videokaart ipv dat hij een upgrade kit er in zet. Nu kan hij stapje voor stapje sparen voor de afzonderlijke modules.

Goed, uit eindelijk zeg je het zelfde als wat ik in al mn post heb gezegt, maar met andere woorden.

Ingeschreven
    Feb 2013
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Weet je wat? Ik maak mn school af, en ga over een jaartje werken en laat dan een pc bouwen voor rond de €1500/2000. Ik zit nog thuis, hoef niets te betalen (mischien wat kostgeld) dus kan dan lekker sparen. Daarbij heb ik mijn pc vorige week opengemaakt en voor de eerste keer de heatsink van mn videokaart eraf gehaald, milimetertje stof tussen de heatsink en de ventilator... Is nu veel stiller en hogere FPS. Daarbij heb ik mijn pc gereset naar fabrieksstaat zodat alle oude en overbodige bestanden en games eraf zijn voor snellere FPS.
    Laatst gewijzigd door r4ngpure4; 13-09-14 om 23:30.
    JohnyOutOfMoney liked dit bericht.

Forum rechten