User Tag List

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24
Like Tree2Likes

Onderwerp: AMD Crimson-drivers zorgen voor oververhitte videokaarten

Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Lieutenant Colonel
    Boom3's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

AMD Crimson-drivers zorgen voor oververhitte videokaarten

lekker zo'n update...dacht dat ik per ongeluk wat had uitgezet.....is al een update (15.11.1) uitgebracht maar zie hem nog niet beschikbaar

AMD Crimson-drivers zorgen voor oververhitte videokaarten
    Door Julian Huijbregts, maandag 30 november 2015 09:06, 199 reacties • Feedback
    Submitter: Shadoxfix

Sommige gebruikers van AMD Radeon-videokaarten ondervinden problemen met de nieuwe Crimson-drivers. Er zijn diverse meldingen van videokaarten die oververhit raakten; omdat de fanspeed vast blijft staan op een laag toerental. AMD zegt met een oplossing te komen.

Het oververhittingsprobleem zou zich voordoen bij diverse Radeon-videokaarten en ontstaan omdat de Crimson-software de snelheid van de ventilatoren op een vaste waarde laat staan. Gebruikers die met het probleem te kampen hebben meldden bijvoorbeeld dat de fans niet sneller dan op 20 of 30 procent van het maximum roteren.

Ook op het forum van Tweakers wordt melding gemaakt van het probleem. Het gebruik van andere software om de ventilatorsnelheid te be´nvloeden, zoals MSI Afterburner, biedt volgens gebruikers een uitkomst. AMD bracht zijn nieuwe Crimson-driverplatform vorige week uit. Het bedrijf zegt op de hoogte te zijn van de problemen en heeft de intentie om op maandag een hotfix uit te brengen.

Hoewel grafische kaarten een beveiliging hebben ingebouwd en zichzelf zouden moeten uitschakelen als de temperatuur een te hoog punt bereikt, claimen sommige gebruikers dat hun videokaart is gesneuveld door het probleem. In minimaal twee gevallen wordt melding gemaakt van een R9 280X die zo heet werd dat de kaart kapot is gegaan. Ook meldt een bezitter van twee Fury-kaarten dat een van zijn gpu's door oververhitting kapot is gegaan.

Hoewel AMD het probleem erkent en aan een oplossing werkt, heeft het bedrijf nog geen inhoudelijke reactie gegeven over het kapotgaan van videokaarten. Voor bezitters van een AMD-videokaart die de Crimson-drivers hebben ge´nstalleerd, is het aan te raden om de temperatuur van de gpu voorlopig in de gaten te houden tijdens het gamen.

'Does a wild bear crap in the woods son?'

Ring0 BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT ▄ber Admin
    Gamert Clan Member
    Xant0r's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Die update staat al op de site van AMD, boompje.

AMD Radeon Software Crimson Edition 15.11.1 Update

Staat bij mij 3e in de lijst onder win8.1 64bit. Moet hem er nog wel opzetten zo, gisteren (en voorheen altijd) gewoon eigen fan regeling gehad dus had er zelf geen last van en hoorde mijn kaart echt wel blazen als ik een game opstartte. Nieuwe interface ziet er trouwens ook wel leuk uit maar het is meer voor de leuk dan dat je echt wat kan aanpassen, kleine teleurstelling

Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Lieutenant Colonel
    Boom3's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Oh lol, tis nog een beta. vandaar dat de tool hem niet zag , thx

BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Siep's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gelukkig gister voor ik ging gamen even de nieuwe versie geinstalleerd, geen problemen gehad gelukkig!

Wel lekker kansloos trouwens!
    Religie is voor de mens, welke niet sterk genoeg zijn om voor zichzelf te kunnen denken.

Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Lieutenant Colonel
    Boom3's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    mmmm. nieuwe beta driver helpt niet, blijf crashen als ik de fan speed niet van te voren opschroef

BATS en nog crashes erbij...lekker zo'n Beta
    Laatst gewijzigd door Boom3; 04-12-15 om 10:18.

Gamert Clan Member
    Master Sergeant
    Kevin's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    thnx dan ga ik um voorlopig niet updaten ik heb nog 15.7.1 (oude pc)
    kan overigins nog prima battlefield 4 spelen met die kaart hd 5850
    die heeft z'n geld wel opgebracht. 250 euro 5 jaar geleden :P
    alleen cpu heeft soms moeite...

Ring0 BF4 Server Admin
    Gamert VIP Donor
    GAMERT ▄ber Admin
    Gamert Clan Member
    Xant0r's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk berichten
    thnx dan ga ik um voorlopig niet updaten ik heb nog 15.7.1 (oude pc)
    kan overigins nog prima battlefield 4 spelen met die kaart hd 5850
    die heeft z'n geld wel opgebracht. 250 euro 5 jaar geleden :P
    alleen cpu heeft soms moeite...
    Het maakt nu geen reet meer uit, zoals ik al zei de update/hotfix voor fan problemen zijn al opgelost.

Sowieso vind ik de oudere drivers beter voor de 5850 series, heeeeeel lang mee lopen kloten toen ik er twee had in crossfire om fatsoenlijk te laten draaien in Battlefield 3. Had 100+ fps, maar het voelde aan alsof ik op 30fps speelde. Werd toen uiteindelijk opgelost door driver update die frametimes zou verbeteren voor crossfire.

Gamert Clan Member
    Master Sergeant
    Kevin's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xant0r Bekijk berichten
    Het maakt nu geen reet meer uit, zoals ik al zei de update/hotfix voor fan problemen zijn al opgelost.

Sowieso vind ik de oudere drivers beter voor de 5850 series, heeeeeel lang mee lopen kloten toen ik er twee had in crossfire om fatsoenlijk te laten draaien in Battlefield 3. Had 100+ fps, maar het voelde aan alsof ik op 30fps speelde. Werd toen uiteindelijk opgelost door driver update die frametimes zou verbeteren voor crossfire.
    ja het spel loopt verder goed met die oude pc. ik heb thuis in goede pc die gtx 780 ti maar hab elke keer fps drops. maar het is nog steeds niet helemaal goed. als ik de nieuwste drivers ervoor download dropt de fps hele tijd ik moet er 1 hebben van versie 347.88 of ouder. (zei iemand op battlelog)
    ik heb die kaart toen gekocht omdat ik bf4 op ultra wou spelen. maar nu speel ik op low.
    bij sommige mappen is het heel erg die fps drops. siege of shanghai tdm & lockers in de sneeuw, soms niet speelbaar. ik baal er wel van, en van de week ook weer een direct x error gekregen dus dat gezeik er ook weer bij. maar meeste ligt aan het spel denk ik. en die packed loss ook vaak maar daar snap ik niks van...
    kan ook wel aan cpu liggen, fx8120 van amd en niet overclockt

Gamert VIP Donor
    Gamert Clan Member
    Lieutenant Colonel
    Boom3's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xant0r Bekijk berichten

fan problemen zijn hier nog niet opgelost. maar ff wachten op de 'echte' update. De foutmelding die ik krijg (your video card has been disconnected) had ik ook met mijn oude AMD en dat werd uiteindelijk opgelost door, jawel, een nieuwe driver.

Gamert Clan Member voiltje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mooi spul he !! dat amd :P
    Boom3 en Kevin liken dit bericht.
    nuke the planet ........ join GAMERT

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste